Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: zawody sportowe  (Przeczytany 17030 razy)
DARIUS
Nowy użytkownik
*

Pomógł: +0/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 19


« : 08 Czerwiec 2008, 14:59:42 »

WITAM!!!                                                                                                                                                                            JESTEM POSIADZCZEM FZ-50. ROBILEM OSATNIO ZDJECIA NA ZAWODACH SPORTOWYCH W HALI PRZY SZTUCZNYM SWIETLE.WIEKSZOSC Z NICH NIE WYSZLA DOBRZE.SA ROZMYTE, NIE WYRAZNE I STRASZNIE SZUMIA.JAK USTAWIC APARAT,ZEBY ZDJECIA DOBRZE WYCHODZILY???                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwiec 2008, 15:12:20 wysłane przez DARIUS » Zapisane

FZ-5O
XYZ
Gość
« Odpowiedz #1 : 08 Czerwiec 2008, 17:30:43 »

witaj na forum Darius! Zapodaj fotki z tych zawodów z parametrami wykonania zdjęcia. W każdej hali jest inne oświetlenie i może okazać się,że jest za słabe do wykonania poprawnej fotki, tu na odległości pow. 5m nic nie pomoże wbudowana lampa, o ile wogóle można jej użyć na zawodach. Zby zamrozić ruch potrzeba krótkich czasów powiedzmy 1/500, zatem powinieneś nastawić aparat na preselekcję czasu i tam ustawić 1/500, no może 1/250 o ile chcesz wykonywać zdjęcia z włączoną stabilizacją, ale imho lepiej ją wyłączyć, bo ta jednak wymaga pewnego czasu i scenka może ucieknąć. ISO ze względu na szumiącą matrycę max na 400. Należy sprawdzić czy przy takich nastawach w hali jest dość jasno, aby wykonać poprawnie naświetlone zdjęcie, czyli  czy świeci na zielono/kropka/ potwierdzenie prawidłowych nastawów, jeżeli masz na czerwono podświetlony symbol dłoni w nawiasach to zdjęć nie rób, bedą zamazane. Na scenkach w trybie sportowym aparat aby poprawnie naświetlić obraz może podbić ISO do 800, nawet do 1600/3200/, a to daje efekt szumu i kiepskiej jakości zdjęcie. Najlepiej byłoby robić zdjęcia w RAWach, później możesz korygować ABW itd. Autofocus nastaw na Continuos AF i na jeden punkt/ ewentualnie 3/ high speed. Jeśeli warunki panujące w hali uniemożliwiają zastosowanie nastaw czasu i ISO jak wyżej, a wymagają bądź dłuższych czsów i większych ISO, to nie warto pstrykać. Ratunkiem może być tylko super moca lampa np. FL50 Olympusa, czy jego odpowiednik Panasonica DMW FL500E Ponieważ nie mam FZ50, choć ogólnie sport tak się zdejmuje, to pewnie koledzy z doświadczeniem w obsłudze pięćdziesiątki dorzucą swoje uwagi co do nastaw. Masz doskonały sprzęt, ale nie za bardzo do sportu przy swietle słabym i sztucznym, tu króluje np. Nikon D3, ale kogo na niego stać?
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwiec 2008, 18:15:21 wysłane przez XYZ » Zapisane
DARIUS
Nowy użytkownik
*

Pomógł: +0/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 19


« Odpowiedz #2 : 09 Czerwiec 2008, 16:42:23 »

witam.dzieki za podpowiedzi.chyba jedynym ratunkiem bedzie lampa.zdjecia robilem najpierw w trybie sportowym,ale srodek wychodzil ostry,dobry,ale boki (np.rece,nogi)byly juz tylko smuga.potem ustawilem czas na 500.wtedy automatycznie zdjecie robilo sie ciemne,niedoswietlone.przy iso 400 jeszcze mozna cos zrobic,ale powyzej to juz klapa zwlaszcza przy sztucznym swietle.zdjec nie mam ,poniewaz od razu skasowalem.

JAKIE DOKLADNIE DAJE EFEKTY WYLACZENE STABILIZACJI PRZY KROTKICH CZASACH NASIETLANIA.

Uzywaj opcji edycji postow i wylacz Caps Lock Uśmiech pozdrawiam, lumiks
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwiec 2008, 20:22:24 wysłane przez lumiks » Zapisane

FZ-5O
fotopanas
Zaawansowany użytkownik
****

Pomógł: +18/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 371



« Odpowiedz #3 : 10 Czerwiec 2008, 08:16:35 »

XYZ już napisał: "... ale imho lepiej ją wyłączyć, bo ta jednak wymaga pewnego czasu i scenka może ucieknąć."

Stabilizacja wydłuża czas od momentu naciśnięcia spustu migawki do wykonania zdjęcia i dlatego przy fotografowaniu  szybko poruszających się obiektów nie jest wskazana i całkiem zbyteczna, jeżeli czas naświetlania jest na tyle krótki, aby zdjęcia nie były poruszone (wskutek poruszenia aparatem). A przecież przy fotografowaniu sportu najczęściej stosuje się krótkie czasy naświetlania. No chyba, że chodzi o efekt ukazania ruchu poprzez celowe rozmycia tła lub ruchomego obiektu.
« Ostatnia zmiana: 10 Czerwiec 2008, 08:29:15 wysłane przez fotopanas » Zapisane

Pozdrawiam
fotopanas

_________________________
+ "kieszonkowiec" Lumix LS80 + Pentax k-x
XYZ
Gość
« Odpowiedz #4 : 10 Czerwiec 2008, 08:37:04 »

Darius-mea culpa, nie chciałbym namieszać.. Moja poprzednia wypowiedź dotycząca pewnego opóźnienia wyzwolenia migawki przy stosowaniu włączonej stabilizacji dotyczyła ustawienia stabilizacji mode2-czyli włączania przez aparat systemu OIS na czs wyzwolenia migawki, a więc nie ciągłej jak w przypadku mode1 Mode1 nie stosuję ze wzgl. na pobór energii i mechanicznego zużywania się elementów systemu poprzez ciągłe "trzepanie" soczewką rekontrujące drgania korpusu... jak wynika z analizy dpreview : http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz50/page5.asp czasy opóźnienia pomiędzy S1, a S2 są różne dla ustawień mode1 i mode2, na niekorzyść mode2-dwukrotnie dłuższe opóźnienie. Ustawienie systemu stabilizacji na pozycję mode1/ciągłej/ ma opóźnienie taki samo jak przy wyłączonej stabilizacji o czy świadczy tabelka np. dla FZ8/mój aparat/ http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz8/page5.asp gdzie jest IS mode1/or off/ or off jak wiadomo znaczy "lub wyłączone" Tak więc śmiało możesz stosować włączoną stabilizację na poziomie mode1 lub ze wzgl. na bardzo krótkie czasy 1/500 przy preselekcji czasy stabilizacje wyłączyć. Ustawienie na mode2 daje jednak dwukrotne większe opóznienie czasu reakcji pomiędzi pozycjami S1 i S2 niż w przypadku ustawienia mode1/or off/  dlatego ja wyłączam stabilizację przy sporcie, bo nie stosuje mode1, zas bardzo krótkie czasy gwarantują zamrożenie ruchu. Wniosek nie stosuj ustawień stabilizacji mode2, a mode1 lub off
Zapisane
fotopanas
Zaawansowany użytkownik
****

Pomógł: +18/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 371



« Odpowiedz #5 : 10 Czerwiec 2008, 09:05:35 »

XYZ: Jesteś świetnie zorientowany w tych wszystkich ustawieniach i technicznych niuansach; jestem pełen podziwu. Mam więc pytanie: kiedy wykorzystuje się stabilizację typu MODE1?  W instrukcji ograniczają się do stwierdzenia, że może być pomocna podczas kadrowaniu obrazu. A może tylko przy filmowaniu jest przydatna? Ale o tym instrukcja też konkretnie nie mówi.
« Ostatnia zmiana: 10 Czerwiec 2008, 09:55:04 wysłane przez fotopanas » Zapisane

Pozdrawiam
fotopanas

_________________________
+ "kieszonkowiec" Lumix LS80 + Pentax k-x
XYZ
Gość
« Odpowiedz #6 : 10 Czerwiec 2008, 10:44:04 »

fotopanas, pozwolę sobie na podlinkowanie jak wyglada schematycznie "nasz" OIS   http://www.optyczne.pl/32.3-artyku%C5%82-Stabilizatory_obrazu_%E2%80%93_budowa_i_zastosowanie-Optyczna_stabilizacja_obrazu_(OIS).html i jak wynika z podsumowania pkt.6 jego praca wymaga sporego poboru pradu, oraz powoduje pewne opóźnienia ... Te opóźnienia jak wynika z podlinkowań dpreview w moim poprzednim poście są pomijalne w stosunku do czasów bez włączonej stabilizacji i dotyczą pewnie czasu na uruchomienie układu OIS Jeżeli idzie o odpowiedź na Twoje pytanie to mode1 stosować należy zawsze, kiedy nie chcemy żadnych opóźnień spowodowanych czasem na uruchomienie układu jak w przypadku mode2, a nie boimy sie o stan baterii/akumulatorka/ W końcu też ciągła praca układu/ ta mechaniczna: zyroskopu i układu korekcyjnego/ powoduje jego zużycie i w efekcie nie w pełni stabilizowanie obrazu/ rozklekotanie układu/
« Ostatnia zmiana: 10 Czerwiec 2008, 10:46:39 wysłane przez XYZ » Zapisane
fotopanas
Zaawansowany użytkownik
****

Pomógł: +18/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 371



« Odpowiedz #7 : 10 Czerwiec 2008, 11:09:15 »

XYZ: Dzięki bardzo Uśmiech Jasno z tego wynika, że należy unikać mode1 i jeżeli opóźnienie nie przeszkadza zbytnio, używać mode2

PS. Ten link do "optycznych" nie działa Smutny
« Ostatnia zmiana: 10 Czerwiec 2008, 11:12:50 wysłane przez fotopanas » Zapisane

Pozdrawiam
fotopanas

_________________________
+ "kieszonkowiec" Lumix LS80 + Pentax k-x
XYZ
Gość
« Odpowiedz #8 : 10 Czerwiec 2008, 11:23:30 »

Mnie link działa, poprawiłem. http://www.optyczne.pl/32.3-artyku%C5%82-Stabilizatory_obrazu_%E2%80%93_budowa_i_zastosowanie-Optyczna_stabilizacja_obrazu_(OIS).html
« Ostatnia zmiana: 10 Czerwiec 2008, 11:41:27 wysłane przez XYZ » Zapisane
DARIUS
Nowy użytkownik
*

Pomógł: +0/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 19


« Odpowiedz #9 : 10 Czerwiec 2008, 18:28:39 »

dzieki xyz.twoje info jest bardzo cenne.moglbys sie wypowiedziec w kwesti dodatkowego zoomu.kiedy uzywac zoomu cyfrowego,czy raczej omijac ta funkcje.do jakiej ilosci zmniejszyc wartosc pikseli zeby zdjecia  dalszych obiektow(zwlaszcza w ruchu)byly dobrej jakosci.
Zapisane

FZ-5O
zeb
Nowy użytkownik
*

Pomógł: +0/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 20


« Odpowiedz #10 : 10 Czerwiec 2008, 23:45:49 »

dzieki xyz.twoje info jest bardzo cenne.moglbys sie wypowiedziec w kwesti dodatkowego zoomu.kiedy uzywac zoomu cyfrowego,czy raczej omijac ta funkcje.do jakiej ilosci zmniejszyc wartosc pikseli zeby zdjecia  dalszych obiektow(zwlaszcza w ruchu)byly dobrej jakosci.

Cyfrowego zoomu nie polecam. Dlaczego? Zapraszam do lektury:
http://www.fotoporadnik.pl/elementy-aparatu-zoom-cyfrowy.html
Zapisane

FZ50
XYZ
Gość
« Odpowiedz #11 : 11 Czerwiec 2008, 06:49:32 »

Darius-tak jak napisał zeb i poparł to linkiem zooma cyfrowego nie powinno się stosować w aparacie, zawsze mozesz powiększyć obraz w kompie, co pewnie nie raz czynisz kadrując zdjecie. Zoom cyfrowy to w aparacie bajer i chwyt marketingowy. W FZ50 masz jednak inną znakomitą rzecz zwaną "rozszerzonym zoomem optycznym"-patrz specyfikacja np. http://www.fotopolis.pl/index.php?n=5042&p=1 Sprawa wspaniała, ale z ograniczeniami do wielkości ilości megapikseli, co w efekcie prowadzi do ograniczenia w dobrej jakosci powiekszenia/ im mniej pixeli tym mniejsze powiększenie, przy którym nie pojawią sie kwadraciki pikseli na obrazie/ Ponieważ w kompakci jakim jest FZ50 nie można wymienić obiektywów, zastosowano wybieg ze zmniejszaniem powierzchni czynnej matrycy.o ile np. w lustrzankach cyfrowych o wielkości matrycy APS założysz obiektyw analogowy o ogniskowej 50mm-przystosowany do zapisu na powierzchni 24x36 to własnie ze wzgl. na mniejszą powierzchnie matrycy APS niż 24x36 uzyskujesz tzw. krotność 1,5 czyli to co było w analogu 50mm da w APS- cyfra 75mm W Panasoniku/ i nie tylko/ zastosowano coś przeciwnego, po prostu obiektyw jest ten sam, a zmniejsza sie powierzchnię czynna matrycy, poprzez wyłaczanie odp. ilosci elementów światłoczułych pixeli z obu boków , góry i dołu matrycy i wykorzystuje się tylko te ze środka i w zależności ile sie obetnie o tyle zmniejszy sie powierzchnia matrycy, co powoduje ,ze dla obcięcia powierzchni matrycy do 8mp da krotność 13,4 czyli ogniskowa 469mm, a dla zmiejszenia do 2mp 21,4-czyli ogniskowa 749mm Wpływu na szumy to nie ma, bo fizycznie pixele i odległosci miedzy nimi sa niezmienne. Jezeli uzyjesz zooma rozszerzonego do 749mm, to zapis czynnych pixeli dotyczy liczby 2mp, to jest bdb ilośc do ogladania na monitorze, ale np. znośny wydruk możesz w tej rozdzielczosci zrobic do formatu powiedzmy podwójnej pocztówki. Robiąc fotki z dużej odległosci na max zoomie stosuj jak najmniejsze ISO i wyłacz odszumianie w aparacie na niski poziom, mozna podbić kontrast powyzej standardu- na wysoki, z nasyceniem i wyostrzeniem musisz sam pokombinować, bo nie znam na tyle FZ50 aby cos tu doradzic. Z doświadczenia wiem, że jakość obrazu na dł. zoomie zależy głównie od pogody, przezroczystosci powietrza itp. Istnieje też pojecie godzin fotograficznych, kiedy mozesz uzyskaz najlepsze efekty obrazowania, to zdaniem najlepszych fotografów to godzina po wschodzie słońca i godzina przed zachodem i tylko wtedy kiedy faktycznie swieci słońce.Zdjecia sportowe wypada robić w serii, cos zawsze sie uda, dlatego zawodowcy maja sprzet o mozliwosci zapisu do kilkunastu klatek na sek. co stwarza mozliwośc wychwycenia np. jakies głupiej miny polityka, czy ciekawej scenki przy wysokiej jakosci zapisu.
« Ostatnia zmiana: 11 Czerwiec 2008, 06:52:11 wysłane przez XYZ » Zapisane
DARIUS
Nowy użytkownik
*

Pomógł: +0/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 19


« Odpowiedz #12 : 11 Czerwiec 2008, 19:57:59 »

dzieki jeszcze raz wszystkim za rady.
Zapisane

FZ-5O
JacYamaha
Nowy użytkownik
*

Pomógł: +0/-0
Offline Offline

Wiadomości: 9


« Odpowiedz #13 : 13 Październik 2009, 13:35:21 »

Witam wszystkich.
Mam FZ 50 od ponad roku, pstrykam, czytam ,pstrykam no i dopiero teraz znalazłem to forum - oczywiście mam kilka pytań.
Zdjęcia nocne wychodzą rewelacyjnie. Ale robię też trochę sportowych i ...no właśnie najpierw odświeżę ten temat.
Basen, sztuczne światło, pewna odległość od obiektu (> 7,6 m)
Jedynie na "sporcie" wychodzą w miarę zdjęcia. Próby ustawień ręcznych bez spodziewanego rezultatu.
Nawet przy wyłączonej stabilizacji (zazwyczaj mam na mode 2), korekcie EV +2 i ustawieniu czasu na 1/500, redukcja szumów HIGH a reszta LOW, ekran jest ciemny i brak ostrości (na czerwono).
Były próby z różnym ISO bez skutku.
Co robię źle?

Pozdrawiam
Jacek

PS. Później coś wstawię z tegorocznych zawodów WRC bo widziałem temat.
Zapisane
skrzek
Aktywny użytkownik
***

Pomógł: +7/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 177



WWW
« Odpowiedz #14 : 13 Październik 2009, 18:18:10 »

tryb sportowy działa mniej więcej w ten sposób - http://www.fotoporadnik.pl/fotografowanie-tryby-sportowy.html

jak widzisz najpierw podnosi on ISO co daje poprawne naświetlenie i generuje nam niechciany szum.

proponuję próbować na manualu ustawiać stosunkowo niskie ISO 200-400 - chyba że jest tak bardzo ciemno to to trzeba dać więcej i liczyć się z szumem.
ustawić maxymalny otwór przsłony (małe F) - żeby do obiektywu dostało się jak najwięcej światła.
no i teraz czas naświetlania dobrać odpowiednio do tego by zdjęcia były nieporuszone, a dostatecznie naświetlone i tu mogą się przydać ostatnie zdania w podanym wyżej poradniku.

można też próbować zdjęć w RAWie a później korygować naświetlenie i redukować szum.

a co do ostrości to może lepiej ustawić ją manualnie i nie zwracać uwagi na to że autofocus ma zbyt ciemno i nie może jej złapać??
Zapisane

JacYamaha
Nowy użytkownik
*

Pomógł: +0/-0
Offline Offline

Wiadomości: 9


« Odpowiedz #15 : 14 Październik 2009, 08:07:44 »

Praktycznie wszystko robie na ISO 100
Bardziej problem jest w tym, że w manualu nastawiam niskie F i czas 1/500, 1/640,01/1000 a nie stroi (na czerwono)
Kiedy schodzę z czasem do 1/250 to załapuje ale wtedy zdjęcie jest "ruszone".
Zaczyna mnie to irytować, że nie mogę sam tylko opcja "sport".
Dzięki i czekam na inne podpowiedzi.
Zapisane
XYZ
Gość
« Odpowiedz #16 : 14 Październik 2009, 12:13:02 »

Co to znaczy niskie F? Duży , czy mało otwór przysłony? Zdjecia sportowe robi sie na preselekcji czasu, nastawiając w zależnosci od zastosowanej ogniskowej czas krótszy od jej odwrotności/ w przeliczeniu na mały obrazek/ np F=300 to czas max 1/300sek lub krótszy np. 1/500, a automatyka aparatu dobierze w zależności od nastawionego ISO odp. przysłonę. Jeżeli ustawiasz parametry recznie to musisz zwrócic uwagę na tzw. wskazania pomiaru EV na drabince lub poziomicy ze skala EV Automatyka aparatu jak skierujesz obiektyw na miejsce scenki którą masz zamiar "ustrzelić' i wciśniesz spust migawki do połowy dokona pomiaru przy Twoich nastawach i wykaże czy te parametry powodują przeswietlanie, czy niedoswietlenie/ minus na drabince to niedoświetlenie i w efekcie ciemny obraz lub za ciemny/ Trzeba wtedy albo zwiększyć czas lub otwór przysłony/ albo i jedno i drugie/ tak aby na drabince/ skali/  pomiar oscylował w granicy zera. To chyba wiesz, piszę o tym gwoli przypomnienia. Wstaw fot. z exifem to się zobaczy...
« Ostatnia zmiana: 14 Październik 2009, 12:47:23 wysłane przez XYZ » Zapisane
JacYamaha
Nowy użytkownik
*

Pomógł: +0/-0
Offline Offline

Wiadomości: 9


« Odpowiedz #17 : 15 Październik 2009, 13:46:36 »

Sorry, że tak drążę temat, który gdzieś już może kiedyś ktoś...

Niskie F mam na myśli maksymalnie otwartą dziurę.
Kiedy ustawiam priorytet czasu to automat nie łapie ostrości dla tego parametru (mam na myśli 1/500)
Ponieważ jest ciemno to robię EV na "+" ale na niewiele to się zdaje.
Dla zobrazowania problemu wstawię wkrótce jakieś foto.

Pozdrawiam

Słowo się rzekło...tylko proszę nie jeździć jak po łysej kobyle.
Tak więc o co kaman ?

Shutter Priority wysoko żeby nie było ruszone i dobrał resztę tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f4c2103e1ede5ac5.html

Aperture Priority żeby sam sobie wybrał czas przy dużym otworze:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d02655e6a2535d51.html

Pokornie czekam na wyrok  Mrugnięcie
« Ostatnia zmiana: 15 Październik 2009, 16:42:03 wysłane przez cube007 » Zapisane
skrzek
Aktywny użytkownik
***

Pomógł: +7/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 177



WWW
« Odpowiedz #18 : 15 Październik 2009, 14:12:38 »

a spróbuj na wyższym iso, bez lampy i mniejszy zoom (wykadrujesz sobie na kompie)
Zapisane

JacYamaha
Nowy użytkownik
*

Pomógł: +0/-0
Offline Offline

Wiadomości: 9


« Odpowiedz #19 : 19 Październik 2009, 08:07:46 »

a spróbuj na wyższym iso, bez lampy i mniejszy zoom (wykadrujesz sobie na kompie)


Witam ponownie.
Wszystkie trzy zrobione na Shutter Priority dla 1/500, bez lampy, mniejszy zoom. Zobacz EXIF-y.
ISO 200
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74a92b5cf720cd83.html

ISO 400
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b5c17399a59fb2de.html

ISO 800
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/96decde8374d8879.html
Zapisane
skrzek
Aktywny użytkownik
***

Pomógł: +7/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 177



WWW
« Odpowiedz #20 : 19 Październik 2009, 09:23:19 »

zauważ że ze wzrostem iso, zmniejsza się otwór przysłony, czyli aparat "uznaje" że ma już zbyt jasno...
ta fota na iso 400 - mogłaby nawet być, po delikatnej obróbce.

spróbuj jeszcze zmniejszyć kontrast w aparacie (masz +2) a jeśli robisz zdjęcia pod światło (w tym wypadku są to okna) to sam widzisz.
do tego ustaw focus na jeden punkt i staraj się kadrować w miarę możliwości z dala od okien

możesz spróbować też ustawić punktowy pomiar światła i balans bieli ustawić ręcznie metodą "na kartkę"

i jak widać iso 400 to raczej górna granica... iso800 to już zbyt duży szum.
Zapisane

jrc
Zaawansowany użytkownik
****

Pomógł: +10/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 417


Dość!


WWW
« Odpowiedz #21 : 19 Październik 2009, 09:47:47 »

hmm... nie bardzo widze na tych zdjeciach akcje ktora wymusza zastosowanie czasu 1/500s; IMO w takich sytuacjach mozna dluzej naswietlac
Jesli masz w tle b.jasne obiekty (okna) ustaw pomiar swiatla na centralny lub centralnie wazony. W trudnych warunkach oswietleniowych warto focic w RAW - wiecej mozna wycisnac z takiego pliku.
Zapisane

JacYamaha
Nowy użytkownik
*

Pomógł: +0/-0
Offline Offline

Wiadomości: 9


« Odpowiedz #22 : 19 Październik 2009, 12:42:55 »

hmm... nie bardzo widze na tych zdjeciach akcje ktora wymusza zastosowanie czasu 1/500s; IMO w takich sytuacjach mozna dluzej naswietlac
Jesli masz w tle b.jasne obiekty (okna) ustaw pomiar swiatla na centralny lub centralnie wazony. W trudnych warunkach oswietleniowych warto focic w RAW - wiecej mozna wycisnac z takiego pliku.

Nie chodzi o to co na zdjęciu (brak akcji) tylko o brak możliwości ustawienia takiego parametru.
Warunki oświetleniowe.
Teraz miałem pomiar wielokrotny - spróbuję ze tydzień na centarlnie ważonym i punktowym.
RAWów na razie nie ruszam.

spróbuj jeszcze zmniejszyć kontrast w aparacie (masz +2)


Jakie +2 ?
EV we wszystkich powyżej jest na zero.
Czy mówimy o czymś innym?

Zobacz zdjęcie poniżej - tam jest +2 i jest jeszcze trochę ciemno (mimo, że F 3,6)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e674ff105d735204.html
« Ostatnia zmiana: 19 Październik 2009, 12:49:12 wysłane przez lumiks » Zapisane
lumiks
Administrator
Weteran
*****

Pomógł: +19/-0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 763



WWW
« Odpowiedz #23 : 19 Październik 2009, 12:51:54 »

jrc mial chyba na mysli to ze skoro zdjecie jest dosc statyczne to spokojnie mozna dac 1/250s

skrzek natomiast pisze o podbitym kontrascie, zreszta inne parametry tez masz podbite w aparacie (nasycenie, wyostrzanie). To nie ma nic wspolnego z EV
Zapisane

pozdrawiam wszystkich userow forum Panasonic LUMIX!
JacYamaha
Nowy użytkownik
*

Pomógł: +0/-0
Offline Offline

Wiadomości: 9


« Odpowiedz #24 : 19 Październik 2009, 13:20:41 »

Całkowita zgoda co do czasu 1/250 bo zero akcji - bardziej mi chodziło o to, że przy tym czasie nie można ustawić ostrości (ciemno).

Co do ustawień - sprawdziłem i fakt - wszystko było na HIGH. Zmieniłem wszędzie na LOW oprócz redukcji szumów.
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do: